Världsrekord av Jonas Bohr

Världsrekord av Jonas Bohr

Inför sommaren fick vi en förfrågan om ett ovanligt uppdrag; vara med och försöka slå ett världsrekord i cykel! Jonas Bohr hade gett sig på utmaningen att slå världsrekordet på 100K på bana vid 54 års ålder på Volvos provbana i Hällered.

Vi kunde inte tacka nej och har bidragit med att skapa först en webbplats, teaserfilm och säljmaterial inför försöket för att skapa intresse och få in sponsorer till projektet. Det gav resultat och TV4 körde ett längre inlägg där vårt material användes (länk).

När rekordförsöket genomfördes var vi med och filmade och fotade och klippte snabbt ihop material som kunde visas på TV4 och även internationell media. Lyckligtvis lyckades Jonas slå rekordet med nya rekordtiden 4.37.15 vilket motsvarar en snitthastighet på 43.21km/h!

Det var väldigt kul att vara delaktiga och även kul att besöka Volvos anläggning som är väldigt imponerande och gjorde sig bra på bild, speciellt från luften.

Se mer på jonasbohr.com

Webbplats One More Family

Webbplats One More Family

Ny webbplats för One More Family

Vi fick i uppdrag att skapa deras nya webbplats onemorefamily.se. De ville ha stora bilder och levande element för att skapa en modernare hemsida med plats för att visa upp deras projekt och berätta om sitt arbete.

Design
Pär på Firewater tog fram en ny grafisk profil och skisser med en idé på delar av hemsidan som vi utgick ifrån vid implementering. Se lite av det i bilden här ovanför.

Ny webbplats till 7DD

Ny webbplats till 7DD

Ny webbplats för 7DD (seven district development). Ett investeringsbolag med sikte på våra lokala entreprenörer.

Vi fick i uppdrag att skapa deras nya webbplats 7dd.se. Då de har sitt fokus främst här runt våra trakter så ville vi förknippa sajten med Borås. För mig är det då natur, konst och en känsla av storstad som skall synas. Jag hoppas det lyser igenom på sajten! Bilden längst upp är en skärmdump på webbskiss. Den går vi efter när vi bygger sajten och bilder och texter/titlar byts ut till rätt material.

Första plåtningen i nya studion

Första plåtningen i nya studion

Vi har väntat länge på att få komma in och använda vår nya lokal i Sandared och för en vecka sen fick vi chansen att tjuvstarta lite! Det är lite kvar innan vi kan flytta in ordentligt, men det mesta är på plats och vi kunde vara i de nya lokalerna när vi skulle plåta Monitors höstkollektion.

Det kändes kanon att äntligen kunna ha ordentligt med space efter att under några år ha klämt in oss i konferensrum eller ännu tajtare inne på vårt eget kontor… Lokalen är rätt stor och man kan stå typ tio meter från modellen på bredden vilket är kanon.

Detta var även första gången med nya kameran, Canon R5 och USB-C kabel direkt till datorn. Det var lysande att få in 45Mpix RAW-filer blixtsnabbt för att kolla hur de blev. När vi flyttar in på riktigt kommer vi även ha en 55-tums 4K-skärm på hjul så man ser ännu bättre.

Att jobba i lokalen kändes verkligen bra, det är otroligt skön vibe, både den gamla industrilokalen och läget intill sjön gillar vi skarpt. Tror vi kommer trivas alldeles ypperligt här. Det blir ju fint att få in lite möbler och bekvämligheter och så ser vi fram emot att kunna ta emot kunder och bekanta här!

Själva plåtningen gick också väldigt bra! Vi hade ett grymt team med Aida och Alexander framför kameran och Mia som skötte hår och make-up. Amelie och Alvar skötte administration och logistik och så jag då bakom kameran. Vi tog både studiobilder i vår lokal och passade på att plåta i några av utrymmena i fabriken, bland annat i det gamla maskinrummet som ser ut som det övergetts för hundra år sen. Sen tog vi även en tur utomhus och fick massor av bra bilder som vi får visa upp längre fram 🙂

Får er webbplats det den förtjänar?

Får er webbplats det den förtjänar?

Har ditt företag en webbplatsansvarig? Är den uppgiften en bland många andra för denna personen? Finns de resurser som krävs för att denna person skall kunna göra utföra det den förväntas?

En webbplats ger er nya möjligheter att kommunicera med era kunder redan innan de tar kontakt. Den kan vara en plats för självbetjäning, införsäljning eller information som gör att beslut om att besöka er eller inte tas. För att få bäst nytta av dessa möjligheter så krävs det engagemang, förståelse och tid. Och för att engagemanget skall bestå krävs stöd ifrån företagsledningen.

Så till alla er företagsledare därute: Var tydlig med vad som förväntas och ge denna plats de investeringar och den tid som den är värd!  Utnyttjar ni chansen eller glider den mellan era fingrar? Är detta enbart ett ganska dyrt visitkort med kontaktuppgifter?